Zilele prieteniei

Standard

Bănuiesc că toţi aţi văzut la tv sau măcar reclamele alea idioate de pe youtube cu zilele prieteniei Bergenbier. Au fost şi la Craiova.  Eu am fost în ziua în care au „cântat” Paraziţii şi nu pentru că aş fi fană, ci doar din curiozitate. Textele lor mi se par de un misoginism teribil, şi sunt de părere că un mesaj poate fi transmis şi fără ataâea injuraturi, dar gusturile nu se discută.  Este o formaţie apreciată de multa lume şi asta am observat doar stând acolo.
Ceea ce m-a frapat pe mine,  au fost fetiţele de 10-11 ani care stăteau cocoţate pe gard, aplaudând de parcă Miss Piggy urcase pe scenă. Ciudat mi s-a părut şi fapul că erau băieţi de maxim 13 ani, care se bâţâiau aritmic pe melodiile celor de la Paraziţii şi care o dată la 2 minute nimereau un cuvânt din ce spuneau ei pe acolo, iar apoi trăgeau toţi din aceeaşi tigară. M-am gândit că au făcut chetă cu banii de gume. E trist stadiul în care copiii au ajuns şi nepăsarea părinţilor. Okay, pe băieţii cu tigarea îi înteleg,voiau să pară tari, şi-or fi dat un check in pe facebook şi au mers şi acolo în caz că se întâlnesc cu băieţii mai mari să vadă pe unde umbla ei, dar fetiţele alea erau cu parinţii lor. Cum să îţi aduci copilul la un astfel de concert la care abia poţi distinge 3 cuvinte decente între atâtea injurături?!  Apoi ajung să se minuneze cum de vorbesc aşa fetiţele lor şi de oare îl cunoaşte pe ăla cu care umblă. Patetic!

Aş fi ipocrită dacă aş zice că eu vorbesc mereu fumos sau că nu îmi place nicio melodie de la Parazitii, dar mama mea şi-a făcut treaba, a ştiut cum să mă educe.  Ceea ce mă îngrijorează pe mine este că educaţia ocupă cam ultimul loc în topul priorităţilor părinţilor de astazi.

9 gânduri despre &8222;Zilele prieteniei&8221;

  1. Fratelllllll zilele Prieteniei is geniale😀
    am fost si eu la iasi
    bine ca eu am fost pentru alternosfera😀 si mna, acum si-au amanat concertele ca marcel e bolnavior dar… mai bine ca asculta parazitii, a caror versuri iti imprima realitatea nu cacaturi comerciale cu I wanna fuck you .. si alte rahaturi.

    • La 10 ani ar trebui sa aculte melodiile de la Phineas si Ferb nu cum dau ei politiei romane la *u*e. Si serios, si cei de la CIA prezinta realitatea, dar totusi renunta la limbajul dur, iar baietii astia chiar stiu sa cante. Si nu spun ca nu ar trebui sa asculte lumea Parazitii, fiecare asculta ce vrea pana la urma insa sa o faca in momentul in care pot lua decizii pe cont propriu, Si cand eram eu mica erau Parazitii, cred ca aveam vreo 5-6 ani cand au aparut, si uite ca am putut vedea realitatea si fara ajutorul lor, daca se impune ca un copil sa vada realitatea…

      • Normal ca-i trebuie impusa realitatea nu sa viseze la cai verzi pe pereti si la 16 ani sa nu stie pe ce lume traieste si mereu sa fie pe spatele alor lui. Si da,nici cand eram noi mici fetele nu-si pierdeau virginitatea la 14-15 ani dar acum uite ca o fac, generatiile se schimba deci si realitatea e vazuta altfel .

      • De asta se ocupa parintii, nu baietii cu injuraturile.
        Ramaneau si atunci, Fete/femei de moravuri usoare au fost din totdeauna si vor fi si in continuare, numai ca nu erau atat de cunoscute cazurile. Poate doar in cercuri restranse.
        Ideea era ca educatia se face de catre parinti, ei sunt cei care o data cu titlul asta si-au asumat o oarecare responsabilitate, dar totusi nu se da doi bani pe educatie. Educatia dupa parerea mea tine si de limbaj, iar in momentul in care ajungi sa vorbesti cum canta ei te poti considera o persoana vulgara. Din punctul meu de vedere o fata trebuie sa stie cum sa vorbeasca si cum sa se comporte…

      • Ce ma enerveaza oamenii care spun sus si tare ” fetele nu au voie sa injure ” de ce ? nu-nteleg. Eu una injur si foarte mult. Mai ales cand sunt nervoasa dar stiu sa ma port intr-un colectiv si stiu cand sa le folosesc si mai ales cu cine, deci o fata care injura nu e un caz pierdut al societatii cum prea multi cred.
        Educatie? Ce educatie? Parintii-s ocupati foarte multe ore cu locurile de munca iar de cele mai multe ori copii raman cu bunicii sau alte rude si nu toti isi dau silinta sa-i educe asa cum ar trebui. Si lasa ca nu e un capat de lume ca se injura.. poate nici tu la 10 ani nu-ti imaginai ca o sa folosesti anumite expresii sau o sa faci anumite lucruri. Sa nu ne dam asa sfinti,zic.

      • Nu am spus ca nu injur, nu ma intelege gresit :))) injur si eu, asta spuneam si in ce am scris,: „Aş fi ipocrită dacă aş zice că eu vorbesc mereu fumos sau că nu îmi place nicio melodie de la Parazitii […] ” Dar nu din 3 in 3 secunde cum am auzit alte persone. Si exact cum ai spus si tu; stim cum sa ne comportam intr-un colectiv, iar asta pentru ca stim ce e ala bun simt. Mama mea s-a despartit de taica-meo cand eu aveam 2-3 ani, asa ca atunci cand mami era la serviciu, sau anii cat a fost in strainatate eu am stat cu bunicii si dansii m-au educat in mare parte. Asa ca e o tampenie asta cu copiii ce decad la cel mai jos nivel pentru ca provin din familii mponoparentale, sau au parintii plecati in strainatate. Dar okay, eu sa zic ca am avut noroc, desi cunosc si un caz cu o tipa care sta singura de ani de zile pentru ca ai sunt plecati si e mai bine crescuta si mai cu capul pe umeri decat un rasfatat crescut de parinti. Da,ai dreptate, eu la 10 nu ma imaginam pe mine spunand „cuvantul cu D ” daca auzeam de BUG Mafia sau Parazitii bagam capul in pamant si eventual plecam pentru ca stiam ca e rusine sa vorbesc asa, eram un copil. Acum am aproape 20 de ani si vorbesc uneori cum fata de 10 ani ar fi jurat ca nu o sa vorbeasca niciodata, dar stiu cand sa vorbesc frumos si cand nu.
        Nu ma dau sfanta pentru ca nu sunt, dar ma deranjeaza enorm lipsa de respect si comoditatea parintilor.

Lasă un răspuns

