Tot respectul!

Standard

Mă plimbam aseară cu o amică și ne-am întâlnit cu profesorul ei de matematică din 5-8. Nu pot să vă spun cât respect mi-a insuflat acel om prin simplele cuvinte pe care ni le adresa,pentru felul în care îi vorbea amicei mele despre matematică (e la profil real) și pentru câți oameni treceau pe lângă noi și îl salutau. Am fost atât de impresionată de un om care avea vreo 40 de ani și când l-a văzut i-a spus „Vă respect,bună seara!”. Poate că acest profesor îl învățase odată  tainele matematicii pe fiul acelui domn sau poate chiar pe el(profesorul de care vorbesc a ieșit la pensie),nu știu,dar insufla atâta admirație încât m-a făcut să-mi doresc să fiu în locul lui. Ideea de profesor într-un orășel,care a trăit toată viața lui înconjurat de aproape aceleași persoane care îl cunosc și care îl respectă e o imagine pitorească la care m-a dus gândul.
Cred că am stat aproape o oră în mijlocul drumului cu acest domn și am vorbit. Nu m-am plictisit.
Urăsc matematica,urăsc sa vorbesc cu oameni cu care nu am ce discuta și de obicei găsesc ceva amuzant în orice lucru când plictiseala pune stăpânire pe mine,dar nu și aseară. Eram atentă când explica ce-i cu probabilitatea,le-am înțeles. Am făcut puțină matematică pe stradă. Când vorbea cu amica mea nu mă plictiseam,mă uitam cu admirație la felul în care explica,cum povestea. Îi admiram ridurile,părul alb,fruntea încrețită,toate aceste elemente care indică înțelepciunea unui om. Purta o eșarfă în stil vechi la găt pe sub geacă,era un înțelept venit din timpuri vechi. Replica „Vă respect,buna seara!” în alte situație mi s-ar fi părut cel puțin peniblă cunoscându-mă pe mine. Ceva gen „cine spune așa ceva?!” dar nu,această replică patetică in alte circumsatnțe, aseară a sporit respectul meu pentru acest om.
Nu l-am avut ca profesor și probabil că întâlnindu-l pe stradă nici măcar nu mi-ar fi atras atenția,însă în acele câteva zeci de minute  mi-a acaparat-o și am respectat respectul altora. Acest om va fi o imagine eternă în mintea mea,un ideal la care să aspir!

Lasă un răspuns

